Piątek, 21 Listopada 2003
Finał Kolarskiego Pucharu Europy w konkurencji trial
6. XII. 2003 r., Brzeszcze - Polska
Zlecający: Europejska Unia Kolarska (UEC)
Organizator: K.S. AQUILA Stryszów na zlecenie PZKol
Dyrektor zawodów: Andrzej Kramarczyk - przewodniczący Komisji Trial PZKol
Z-ca ds. organizacyjnych: Teresa Jankowska
Z-ca ds. sportowych: Zbigniew Bednarz - Komisarz UCI
Rzecznik prasowy: Tomasz Furtak
Adres organizatora:
K.S. AQUILA Stryszów
34 - 146 Stryszów 30
E-mail:
tomek_kramarczyk@bph.onet.pl
Tel. +48 (033) 8797420
lub
Ośrodek Kultury w Brzeszczach
32 - 621 Brzeszcze, ul. Narutowicza 1
Miejsce zawodów: Hala Sportowa w Brzeszczach
ul. Ofiar Oświęcimia 49
Czas zawodów: 6 grudnia 2003 r.
Kategorie: Elite, Junior, Cadet
Sprzęt: rowery dowolne - 20`` lub MTB 26``
Nagrody:
Kat. Elite: I m - 300 E, II m - 200 E, III m - 100 E
Kat. Junior: I m - 200 E, II m - 150 E, III m - 100 E
Kat. Cadet: puchary
Zawody rozegrane będą w oparciu o regulamin PZKol, UEC oraz założenia Pucharu Europy.
Program
5. XII. 2003 r.
17.00 - 19.00: rejestracja - Dom Kultury w Brzeszczach, ul. Narutowicza
19.00: uroczyste otwarcie zawodów - Sala Teatralna w Brzeszczach
6. XII. 2003 r.
8.00 - 10.00: zapisy - hala sportowa
9.30 - 13.30: eliminacje
16.00 - 19.00: finały
19.00: konferencja prasowa
FINAŁ PUCHARU EUROPY W TRIALU ROWEROWYM BRZESZCZE POLSKA - 5-6 grudnia 2003 r.
Puchar Europy w konkurencji trialu rowerowego rozgrywany jest od kilkunastu lat pod auspicjami Międzynarodowej Europejskiej Unii Kolarskiej. Do roku 2001 Puchar Europy rozgrywany był jako jedne zawody najczęściej organizowane w kurortach Europy Zachodniej: Belgii, Francji, Niemczech, Austrii. W sezonie 2002 Unia Kolarska zmieniła system. Zawody o Puchar Europy rozgrywane są w 2 rundach. Tegoroczna I runda odbyła się na zabytkowym rynku Vels w Austrii 20 czerwca (sekcje sztuczne). Finał odbędzie się 6 grudnia w Polsce w Brzeszczach (zawody w hali). Prawo organizacji PZKol powierzył K.S. AQUILA Stryszów i Ośrodkowi Kultury w Brzeszczach.
Zawody halowe w konkurencji trial uchodzą za bardzo widowiskowe i medialne. Imprezy tego typu rozgrywane są w iwlu miastach świata, np.: w Barcelonie, Tokio, Pradze czy w Santa Monica w
USA.
Polska posiada bogate doświadczenia w przeprowadzaniu podobnych imprez. Coroczne zawody w Brzeszczach czy w Zawierciu przyciągają wielu kibiców i liczne media. Nasze imprezy cieszą się bardzo dobrą opinią zagranicznych zawodników. W różnych zawodach na terenie Polski startowały ekipy Czech, Słowacji, Niemiec, Węgier, Hiszpanii, Austrii, Szwajcarii, Francji i USA.
Od kilku lat polscy zawodnicy odgrywają dominującą rolę w rozgrywkach o Puchar Europy. W 2000 r. zdobywcą Pucharu w kategorii Elite został Paweł Reczek, a w 2001 i w 2002 r. Rafał Kumorowski, Tomasz Kramarczyk w 2002 r. zajął III miejsce. Dominują także nasi Juniorzy. W 2001 r. Wacław Skolarus był pierwszy, a Tomasz Kramarczyk trzeci (wówczas Junior), w 2002 r. Sebastian Angerman był pierwszy. W kat. Cadet w 2002 r. Michał Zubek zajął II miejsce.
Planujemy rozegranie finału Pucharu Europy na bardzo atrakcyjnych odcinkach sztucznych:
Odcinek utworzony z maszyna budowlanych i urządzeń drogowych.
Odcinek - wodospad. Planuje się wybudowanie koryta rzeki z kamienistymi brzegami, zakończonego wodospadem.
Odcinek zbudowany z pni drzew i drewnianych belek - bardzo wymyślna konstrukcja.
Odcinek utworzony z różnych elementów betonowych - kręgi, rury, itp. - skomplikowana i wymyślna przeszkoda.
Odcinek ułożony z ogromnych opon z maszyn budowlanych.
Odcinek zbudowany z różnych drewnianych elementów.
Hala
, w której przeprowadzone będą zawody wyposażona zostanie w instalację nagłaśniającą i oświetleniową. Wszystkie odcinki udekorowane będą kwiatami, drzewkami iglastymi, itp.. Całość iluminowana będzie odpowiednim oświetleniem – wszystko to będzie miało na celu utworzenie bajkowej scenerii. Odcinki zostaną zabezpieczone i odgrodzone od publiczności
.
Zawody rozgrywane będą według opracowanego scenariusza, drogą eliminacji i finałów. Zawodnicy startują w trzech kategoriach: Elite, Junior i Cadet.
Uwaga: Istnieje możliwość utworzenia odcinka lub toru do wyścigów równoległych z innych elementów niż te, które wymieniono. Do „budowy” mogą posłużyć elementy makiety lub produkty sponsora zawodów czy danego odcinka.
Źródło: "pzkol.pl"